سوپروایزر آموزش سلامت

سوپروایزر آموزش سلامت  معرفی واحد آموزش سلامت

 آموزش سلامت فرایندی است هدفمند، سیستماتیک، منظم و طراحی شده که به موجب آن یادگیری اتفاق می افتد  وباعث تغییر در آگاهی، نگرش ، مهارت مددجو ، افزایش صلاحیت توانایی مددجو در مراقبت از خود، افزایش سطح سلامت و رفاه جامعه می شود و در برگیرنده تمام فعالیتهای آموزشی مربوط به بیماری شامل آموزش های درمانی، بهداشتی و ارتقای سلامت بالینی می باشد.

 

 به عبارت دیگرآموزش سلامت یکی از ابعاد مهم مراقبت های پرستاری و از نقش های کلیدی پرستاران در ارائه خدمات بهداشتی ودرمانی به شمار می رود . پرستار در نقش آموزش دهنده به بیمار و خانواده وی کمک می کند تا توانایی آنان در مراقبت از خود افزایش یابد و در نتیجه سلامتی ارتقاء یافته و از بیماری ها پیشگیری شود لذا میتوان گفت که دو امر مراقبت از بیمار و آموزش به بیمار در جهت دست یافتن به اهداف پرستاری ، لازم و ضروری و در واقع متمم یکدیگر هستند.

مسئول واحد آموزش سلامت                                                                                                                   

سوپروایزر آموزش سلامت : شیرین محمدی

رزومه تحصیلی:

کارشناسی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان

کارشناسی ارشد پرستاری مراقبتهای ویژه علوم پزشکی لرستان

 دانشجوی دکتری تخصصی پرستاری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تهران

سوابق آموزشی:

مربی دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی علوم پزشکی کرمانشاه

مربی دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی علوم پزشکی لرستان

مربی دانشجویان کارشناسی ارشد پرستاری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تهران

مدرس برنامه  های مدون آموزش مداوم

مدرس کلاسهای احیا بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود

سوابق پژوهشی(چاپ مقالات علمی ، سخنرانی در همایشات ملی و بین المللی)

1.     Mohammadi-Kalaveh S, Toulabi T, Hasanvand S, Gholami M, Ghasemi F. The impact of multidisciplinary rehabilitation on depressive symptoms in hemodialysis patients. Western Journal of Nursing Research. 2018 May;40(5):738-52.

2.               Toulabi T, Kalaveh SM, Ghasemi F, Anbari K. The impact of multidisciplinary rehabilitation on the quality of life of hemodialysis patients in Iran. Journal of the Formosan Medical Association. 2016 Jul 1;115(7):553-9.

3.               بررسی میزان شیوع عوارض مزمن دیابت تیپ 2و ارتباط آن با برخی مشخصات دموگرافیک در مراجعین به مرکز دیابت شهر سنندج در نیمسال اول1385.اولین سمینار دانشجویی دیابت، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کردستان1386

4.               بررسی میزان شیوع عوارض مزمن دیابت تیپ 2و ارتباط آن با برخی مشخصات دموگرافیک در مراجعین به مرکز دیابت شهر سنندج در نیمسال اول 1385.هشتمین کنگره سالیانه پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی کشور و نخستین کنگره بین المللی دانشجویان علوم پزشکی ایران 1386

5.               استاندارد سازی اشکال دارویی تزریقی و کاهش اشتباهات دارویی دربخشهای ویژه.چهارمین کنگره سراسری پیشگیری از خطاهای پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لرستان1390

6.               تاثیر آموزش خود مراقبتی بر افسردگی بیماران همودیالیز.همایش مراقبت و مددجو دانشکده پرستاری و مامایی, دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان1393

7.               تاثیر بازتوانی بر کیفیت زندگی بیماران همودیالیزی. هیجدهمین سمینار سالیانه طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران1393

8.               تاثیر بازتوانی بر افسردگی و سطح امید بیماران همودیالیزی.اولین همایش سالیانه علمی پژوهشی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سبزوار1393

9.               تاثیر آموزش خود مراقبتی بر افسردگی و کیفیت زندگی بیماران همودیالیزی.سومین کنگره آموزش بیمار و خود مراقبتی و سلامت خانواده مرکز تحقیقات ضایعات مغزی و نخاعی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران1393

10.            تاثیر بازتوانی بر میزان امید و افسردگی بیماران همودیالیزی.چهارمین کنگره کمیته های دانشجویی شبکه همکار جنوب دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز1393

11.            درمانهای نوین در زخم پای دیابتی.کنگره کشوری زخم مزمن دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران1394

12.            عسل درمانی در زخم پای دیابتی .کنگره کشوری زخم مزمن دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران1394

13.            عوامل خطر ساز سرطان معده. دومین کنگره بین المللی سرطان های دستگاه گوارش1394

14.            کیفیت زندگی و سرطان معده.دومین کنگره بین المللی سرطان های دستگاه گوارش1394

15.            علل خطاهای دارویی و موانع گزارش دهی از دیدگاه پرستاران.پنجمین کنگره سراسری پیشگیری از خطاهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان1394

16.            تغذیه و بحران کنگره سراسری مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه1395

17.            تاثیر آموزش از راه دور بر ارتقای خودمراقبتی بیماران مبتلا به دیابت تیپ دو   .پنجمین کنگره ملی و دومین جشنواره خود مراقبتی و آموزش بیمار1396

18.            موانع خود مراقبتی در بیماران مبتلا به دیابت تیپ دو.پنجمین کنگره ملی و دومین جشنواره خود مراقبتی و آموزش بیمار1396

19.            تاثیر آموزش خودمراقبتی دربیماران مبتلا به دیابت تیپ دو. پنجمین کنگره ملی و دومین جشنواره خود مراقبتی و آموزش بیمار1396

تالیف کتب :

1. کاربرد بالینی داروهای تزریقی.آیین طب.1398

2. راهنمای تکنیکهای بخیه.آیین طب.1398

تجارب شغلی:

پرستار بخشهای اورژانس، CCU& ICU(1387)

 مسئول واحد دیابت بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود(1388)

 دو دوره پرستار نمونه بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود ( 1389و1393)

پرستار درمانگر زخم 1394 تا1397

مسئول آموزش به بیمار بیمارستان حضرت رسول 1393 تا1397

مسئول واحد ارتقا سلامت  و آموزش سلامت بیمارستان حضرت رسول 1393تا1397

سوپروایزر آموزشی نمونه استان کرمانشاه(1397)

سرپرستار بخش جراحی عمومی بیمارستان حضرت رسول 1397

سرپرستار بخش مراقبت های ویژه از 1398 تا1401

پرستار نمونه کشوری سال 1400

شرح وظایف سوپروایزرآموزش سلامت:

سوپروایزر ارتباطات و آموزش سلامت، پرستاری است که در مراکز بهداشتی درمانی، مسئولیت فعالیتهای آموزش سلامت به مددجویان راتحت نظرمدیرپرستاری  به عهده دارد. حیطه فعالیتهای وی شامل آموزشهای درمانی، بهداشتی و ارتقاء سلامت بالینی است که برای کمک به مددجو و خانواده وی به منظور تصمیم­گیری آگاهانه در مورد بیماری خود و کسب مهارت خود مراقبتی صورت می­گیرد.

تعیین اعضاء کمیته آموزش سلامت در بیمارستان

آشنا کردن اعضاءکمیته آموزش سلامت و کارکنان بیمارستان با طرح آموزش سلامت به مددجو

تعیین اهداف آموزشی ( کوتاه مدت، میان مدت، بلند مدت)

هدایت و آموزش کارکنان در اجرای برنامه­های آموزش سلامت در واحدهای ذیربط

تدوین برنامه­ های آموزشی مستمر جهت کارکنان در رابطه با مهارتهای آموزش سلامت به مددجویان

بررسی نیازهای آموزشی مددجویان

تهیه رسانه­های آموزشی و مستندات معتبر جهت آموزش سلامت به مددجویان

تهیه و تنظیم ابزار مناسب جهت ارزیابی عملکرد و فعالیتهای آموزش سلامت در واحدهای ذیربط

پایش و ارزشیابی مستمر خدمات آموزش سلامت در واحدهای ذیربط با استفاده از ابزار مناسب 

ارزشیابی عملکرد کارکنان در ارائه آموزش سلامت به مددجویان

بررسی فعالیت آموزشی کارکنان، شناسایی و تقویت آنان

گزارش پیشرفت برنامه به کمیته مرکزی آموزش سلامت

همکاری با کمیته مرکزی جهت ارزیابی کیفیت خدمات آموزش سلامت به مددجویان و شناسایی نقاط قوت و ضعف طرح مذکور

ایجاد زمینه‌های تشویقی جهت مشارکت فعال پرسنل در فعالیتهای آموزشی و پژوهشی

همکاری و هماهنگی با سرپرستاران و مربیان در جهت ارتقاء سطح آموزش سلامت به مددجو

ارتقاء کیفیت برنامه­های آموزش سلامت به مددجو

پیشنهاد تهیه کتب، مجلات، جزوات و وسائل کمک آموزشی جهت ارتقاء سطح آگاهی کارکنان گروه پرستاری

شرکت فعال در سمینارها، کنگره­ها جهت ارائه روش­های اثربخش و مؤثرتر در ارائه خدمات آموزش سلامت

ارائه تازه­ها و نتایج تحقیقات جدید (به شکل کنفرانس، پمفلت، جزوه و ....)

همکاری و مشارکت در انجام طرح­های پژوهشی

بررسی رضایتمندی مددجویان ازآموزشها